Khamis, 5 Mei 2011

Happy Mother's Day

WINk3 !! xmesal aq tulis dua entry ari nie an ... sje jew ,, b0wink k0wt ~ huhuu ..
xlme ag hari ibu .. ( wlaup0wn bg aq tiap hari adlah hari ibu .. hee ~ ) aq hrap ,, taun nie aq leyh laa bg s0mething kt umi an .. taun lpas xpat nk bg pape ,, juz dpt bg kiss jew ... ( s0b3 !)

AQ nk tlis s0mething cmne Allah S.W.T p0wn mngangkat tnggi darjat se0rg ibu ( subhanaAllah ~ ) sehingga Allah ,, memanggil s0rg ibu i2 sbgai malaikat .. sesungguh nya Allah maha pengasih kpd smua hamba2 nya kerana mengurniakan s0rg ibu kpd kte smua ~

SIAPA MALAIKAT ITU ??

SUatu hari ,, s0rg bayi menerima perintah drpd penciptanya (Allah S.W.T ) " Sebentar lg ,, engkau akan bersiap sedia utk di turunkan ke dunia .. SESungguhnya bayi i2 amat tkut ,, gusar memikirkan akan dilahirkan ke dunia yg tdk pernah dilihatnya ..

LAlu bayi i2 bertanya kpd Tuhannya : " Selama nie ad malaikat yg mnjagaku ,, dan para malaikat ini memberitahu aku akan dikirimkan ke dunia .. Tetapi ,, bagaimana aku akan hidup di dunia i2 dgn tubuhku yg kecil dan lemah ini ?? " .. LAlu Tuhannya menjawab : " Jangan takut ,, sesungguhnya aku tlah memilih se0rang malaikat utk mnjaga dan mengasihanimu di dunia i2 nnt .. "

AKibat masih takut ,, bayi i2 bertnya lagi : " Dunia i2 sudah tentu berbeza .. Jika di dalam syurga ini aku hanya perlu bermain ,, bernyanyi dan ketawa membuatkanku terasa bahagia .. Bagaimana di dunia i2 nnt ?? " .. LAlu Tuhannya menjawab : " Jangan takut ,, malaikat yg kupilih i2 akan menyanyikan lagu untukmu ,, menghadiahkanmu dgn senyuman dan kasih sayang yang membuat engkau berasa hangat dan dicintai ! "

BAyi i2 masih blum berpuas hati lalu bertnya lagi : " Aku tdk akan memahami bahasa mereka dan mereka juga tdk akan memahami apa yg aku bicarakan .. Bagaimana aku b0leh hdup dgn mereka ?? " .. LAlu Tuhannya menjawab : " Malaikat yg kupilih i2 akan berbicara padamu dgn bahasa yg pling indah ,, paling lembut dan dipenuhi kesabaran dan perhatian .. Dengan ketulusan dia akan mngajarmu berbicara .. "

BAyi i2 bertanya lagi : " Dan bagaimana caranya perlu aku lakukan jika ingin berbicara dengan-Mu kelak ? " .. Lalu Tuhannya menjwb : " Malaikatmu i2 akan mengajarmu bagaimana caranya nnt ! " .. Bayi i2 masih terus bertanya : " Aku dengar di dunia i2 ramai 0rang jahat  .. Jadi ,, siapa yg akan melndungiku nnt ?? " .. LAlu Tuhannya menjawab : " Malaikatmu i2 akan melindungimu dgn segenap jiwa raganya sekalipun perlu meng0rbankan dirinya ! "

DENgan sedih bayi i2 bertanya lagi : " Aku akan berasa sedih kerana tdk dpt bersama dengan-Mu lagi ! " .. Lalu Tuhannya menjawab : " Usah gusar ,, malaikatmu i2 akan menceritakan tntng-Ku padamu .. Malaikatmu i2 akan mngajar engkau bagaimana engkau akan kembali kpd-Ku bila smpai waktunya nnt .. Sesungguhnya Aku sntiasa berada disisimu ! "

DAn sebelum diturunkan ,, bayi i2 bertanyakan s0alan terakhir : " Jika sudah terpaksa aku pergi ke dunia i2 ,, b0lehkah aku tahu siapakah nama malaikat yg Engkau maksudkan i2 ?? " .. Lalu Tuhannya menjawab : " IBU ! IBU yg melahirkan engkau ! " ~

YEe !! sese0rang yg amat pnting dlm hdup kte .. klau xde umi /ibu / mak / mama / 0r s0 on ,, kte xkn ad kt dunia nie kn ?? I L0VE MY M0THER S0 MUCH !!! thanx sbb dh mnjga n mmbesar kn aq ngan didikan agama yg ckup ,, n kasih syg yg xpnah kurang !! syg umi sgt2 !!

BILa laa aq akan jd ibu an ?? hahaha ,, berangan jew lbih k0 syiDa !! lmbt ag k0wt .. ( s0wie laa ,, terlebih sudah ~ ) k laa ,, h0pe k0wg renung2 kn laa tntng cter kt atas nie ea ,, dan selamat beramal ngan ibu kita smua ! ^_^

~ SuMbEr = MASTIKA ,, kELuaRan MEi 2011 !! ( c0py jew .. hee ~ ) ~

yAnG pEnaT mEnaiP ~ sYaiDah SyaFizaH sHaRin ~ (tRipLe "s" ) :P

~ ADI0S ~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan